Vijf miljoen aanvragen in derde verkoopfase WK-tickets ondanks hoge prijzen
De FIFA heeft in de eerste 24 uur van de derde verkoopfase van tickets voor het WK voetbal volgend jaar vijf miljoen aanvragen ontvangen. Ondanks de torenhoge prijzen zoeken fans uit meer dan tweehonderd landen een kaartje voor het toernooi.
Klimaatbeleid loont, leren we tien jaar na het Parijsakkoord
Tien jaar geleden werd het Parijsakkoord beklonken. De wereld sprak daar af om de opwarming van de aarde samen tegen te houden. De erfenis van die historische afspraak staat als een huis. Maar de uitdagingen nemen toe.
Parijs opent kabelbaan in voorsteden om verkeer te ontlopen
Parijs heeft zaterdag in de zuidoostelijke voorsteden een kabelbaan in gebruik genomen om inwoners sneller te verplaatsen. Een ritje van het beginpunt in Villeneuve-Saint-Georges naar het eindpunt in Créteil duurt achttien minuten, meldt Le Parisien.
Meer tong en zeebaars, minder haring: EU-ministers hengelen visquota binnen
De EU-ministers die verantwoordelijk zijn voor visserij hebben zaterdag een akkoord gesloten over de visquota voor volgend jaar. In de deal is afgesproken hoeveel vissers in EU-lidstaten mogen vangen in Europese zeeën, zoals de Noordzee, de Atlantische Oceaan en de Zwarte Zee.
Levering vliegtuig voor Trump verder uitgesteld: pas in 2028 nieuwe Air Force One
Boeing heeft de leveringsdatum voor de eerste van twee nieuwe Amerikaanse presidentiële vliegtuigen met een jaar uitgesteld tot medio 2028. De Amerikaanse president Donald Trump wil nog in de nieuwe Air Force One vliegen, maar dat wordt nu lastiger.
Schermtijd | De AI-reclame van McDonald's mislukte niet alleen maar door AI
In Schermtijd schrijft techverslaggever Rutger Otto wekelijks over het internet en alles wat daarbij komt kijken. Deze week heeft hij het over de mislukte kerstreclame van McDonald's. Die blunder was misschien niet helemaal de schuld van kunstmatige intelligentie.
Schermtijd | De AI-reclame van McDonald's mislukte niet alleen maar door AI
In Schermtijd schrijft techverslaggever Rutger Otto wekelijks over het internet en alles wat daarbij komt kijken. Deze week heeft hij het over de mislukte kerstreclame van McDonald's. Die blunder was misschien niet helemaal de schuld van kunstmatige intelligentie.
Nederland begint 'praatclub' om digitaal los te komen van China en VS
Hoe zorgen we ervoor dat de Europese Unie minder afhankelijk wordt van technologie uit China en de Verenigde Staten? Nederland begint vandaag samen met andere EU-landen een samenwerking om oplossingen daarvoor aan te jagen.
2.000 jaar oude werkplaats in Pompeï onthult geheim achter Romeins superbeton
Een recent ontdekte werkplaats van tweeduizend jaar oud in Pompeï laat zien hoe Romeinen hun "superbeton" maakten. Romeinse monumenten zoals het Pantheon staan erom bekend van "extreem duurzaam" materiaal te zijn gemaakt. Volgens onderzoekers komt dat door een techniek genaamd heetmengen.